onsdag 22 december 2010

Just ja..

Gör ett nytt inlägg till denna :p
har ju gjort en tredje tatuering nu också. :) Så jag har "make it alone" med en ros på vänstra underarmen, en dödskalle och rosor på vänstra högerarmen och "family" med en fyrklöver och ett hjärta på höger underarm! Tänkte skriva om vad de betyder för mig!

Första tatueringen "Make it alone" fick jag i present av min bror i februari 2010. Tror nog inte att han trodde att jag skulle våga göra en tatuering så han chansade väl ;) Just make it alone är från en låt med Tony Koma som jag tycker är väldigt bra, men texten har en annan innebörd för mig; nämligen att jag ska försöka klara allting själv, eller ja, det mesta. Jag har ju social fobi/panikångest/agorafobi (fick jag reda på idag hör ihop med allt det där) och tatueringen är en påminnelse på att jag just ska försöka klara allting själv. Ungefär som att jag peppar mig själv! Gjord av Fredrik på Planet earth tattoo i hallsberg!

Andra tatueringen är även den gjord av Fredrik, och den betyder väl inget speciellt egentligen, jag ville bara ha en snygg dödskalle med rosor och skickade en mall till Fredrik hur jag ville ha den på ett ungefär och han skissade upp en som blev helt perfekt enligt mitt tycke! Sagt och gjort och nu sitter även den på min arm :)

Den tredje tatueringen gjorde jag den 15/12 så den är ju nygjord kan man säga! Vad den betyder behöver jag väl knappast förklara ;) men jaa, först ville jag bara skriva "mamma", "pappa" och "bror" på underarmen men ångrade mig rätt snabbt då jag ville ha med T på ett litet hörn också! Därav blev det "Family" och hjärtat står för att jag älskar min familj och att de betyder allt för mig! Fyrklövern står för att jag har haft sådan tur att jag har träffat T efter alla "misslyckade" förhållanden jag har haft genom åren, det står även för mina underbara vänner som jag inte klarar mig utan och även för min familj som ALLTID ställer upp för mig! Jag kan inte ha det bättre än jag har!

Det var lite om mina tatueringar! Jag vill göra en fjärde tatuering och det är små tassavtryck till minne av Svea! Min katt som jag var tvungen och avliva i maj i år, men det har jag nog redan skrivit om tror jag, så det behöver jag inte dra upp igen :P bara jobbigt!
Så tassavtryck blir det någon gång i framtiden, sen får det vara bra. Tills jag kommer på något annat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar