måndag 10 januari 2011

blåtira av en bildörr, halt, vanlig mat och snart sova...

Ja, om jag ska blogga direkt efter vad rubriken säger så får jag väl börja med blåtiran då!
Förut när pappa skulle skjutsa mig till jobbet, så var det ju svinhalt, det är det ju överallt men ändå så jag gjorde allt för att inte halka. Jag tog omvägar, gick på snön och runt överallt tills jag kom fram till passagerarsidan på bilen. Jag öppnar dörren, böjer mig lite lätt ner och PANG! Kanten av bildörren smäller till precis vid ögat, 2 mm från och ha träffat själva ögat. Jävlar i havet vad ont det gjorde, och jag fick en rispa! Nu gör det apont och jag har fått en liten blåtira precis vid ögat, lite blå är jag men inte så blå, som jag var när jag ramlade och slog i ögat i kanten av ett bord när jag var liten! Jag kommer fortfarande ihåg att jag gick till dagis, och på mig hade jag ett par hjärtformade solglasögon och färgen var vita med svarta prickar på. Ojoj. Det var snyggt! Nu är det inte riktigt så illa och jag hoppas att det inte blir så mycket värre heller! Jag vet bara att det gör himlans ont iallafall!

När pappa skulle hämta mig från jobbet så tänkte jag att jag går nästan till vägen så slipper pappa trassla sig in på vägen in dit och hålla på och backa och greja! Jag tyckte att jag var jättesnäll, tills jag halkade till och var nära på och ligga på backen och sprattla som en annan liten fisk! Men jag höll mig på benen men sträckte mig nog, för nu gör min rygg ont så in i... och min svanskota som jag slog i för två år sedan gör sig till känna nu :/

Ja just ja, det blir ett himla tjatande av min vikt, mat och grejer nu men det får ni tåla. Jag har kommit fram till att jag ska äta naturdiet, byta ut ett mål om dagen måndag - fredag och äta ordentlig mat på kvällen men på lördag och söndag så får det bli "vanlig mat" hela dagarna. Det blir nog bäst så! (Varför känns det som att jag har skrivit om detta förut för?) jaja, då blev det väl en uppdatering i såna fall igen!

Nej nu ska jag snart gå och lägga mig och kolla på tv eller en film tills jag somnar!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar