tisdag 11 januari 2011

Telefonsamtal, bad och The time.

Idag har det inte hänt alltför mycket, kan jag ju inte säga! Jag vaknade vid 10.15 tiden och började känna panik, hade jag försovit mig till jobbet? Nej, jag var ledig idag och när jag insåg det så lugnade jag ner mig och låg kvar en stund till i sängen och satte igång tv:n en stund! Jag gick upp och käkade frukost; äggmacka med majonnäs och kaviar på och ett glas mjölk :) Sedan ringde jag vårdcentralen och de ringde upp mig vid 13,25 och under nästan två timmar så kröp jag nästan på väggarna, var nervös för vad jag skulle säga, vad de skulle säga m.m. Men allt gick bra, hon förstod och jag fick en läkartid på fredag kl.8 på morgonen! Detta handlar alltså om social fobi/panikångesten! Nu ska jag "äntligen" ta tag i mitt liv och försöka ordna upp det här så jag kan börja leva ett "normalt" liv och inte behöva gå och titta ner i backen och inte vilja möta några och kanske, bara kanske kunna flytta ifrån Hallsberg och bo tillsammans med Hjärtat i Kumla och jag kan åka tåg och buss själv, det hade varit det allra bästa! Så ja, jag är förväntansfull och samtidigt nervös men det kommer ju bli något bra av det hela :)

Efter telefonsamtalet så kände jag att jag behövde ta ett bad och lugna ner mig lite, sagt och gjort! Jag fyllde på badkaret med ganska varmt vatten, massa bubblor (ett måste) och sedan trycka igång Enya på Spotify! Jag kan ärligt säga att jag nästan somnade, gud vad skönt det var :) Så nu sitter jag här, nybadad, luktar fräscht och sitter i mina üüüüüübersexiga haremsbyxor och en lång tröja och ska snart fixa håret i väntan på Hjärtat :)
Vi ska laga mat tillsammans; makaroner, bacon och ostsås och sedan ska vi svänga förbi min bror och kolla till hans katter, då han är uppe i Stockholm och kollar på hockey :) Jag fick nyss ett mms av honom, på ett stort ölglas (0,6L) med texten; förberedelse inför hockeyn under! :) Hoppas bara han inte blir ihjälslagen däruppe nu!

Jag hörde en låt med Black Eyed Peas förut, The Time! Refrängen är från Dirty Dancing "I had the time of my life"! och jag måste säga att den låten fastnade på hjärnan! Jag tycker den är helbra, sitter och lyssnar på den nu!
Neh, nu blir det och fixa håret och vänta på Baby! Byebye :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar