torsdag 6 januari 2011

Hallsberg, besök från andra sidan, jobb och naturdiet!

Ja nu sitter jag i Hallsberg i min lägenhet, helt själv! Ja, själv är jag säkert inte, då jag vet att jag har Farfar med mig från andra sidan ;) Det fick jag reda på när jag och mamma var i väg till ett medium, för några år sedan! Skulle jag få frågan; Tror du på spöken/andar/ett liv efter döden? så är svaret Ja, det tror jag! Mediumet sa en hel del saker som jag inte ens har nämnt till någon familjemedlem eller vän så hur hon kunde veta de sakerna, har jag inte en aning om. Jag tror jag hade besök från andra sidan för två veckor sen ungefär, då jag hörde en smäll på toaletten. Jag gick inte och kollade på en gång, jag vågade väl inte riktigt ;) Jag gick iallafall och kolla efter en stund och såg att det var tvättkorgslocket som låg på golvet och hur det kunde göra det vet jag inte, för det låg på helt på korgen, så det kan inte ha "halkat" av om det hade suttit snett på korgen. Det har jag ingen förklaring till alls och samma sak i förrgår och någon dag förra veckan så hörde jag ett droppande från köket! Jag hade precis lagt mig så jag orkade inte gå upp direkt, tills jag hörde att kranen började rinna :o Någon som kan förklara det? Jag hade dragit åt kranen och allting men ändå sattes den igång! Ja, så jag kan ju inte påstå att jag är ensam, när jag inte är det egentligen ;) men nog pratat om det! Kanske återkommer om det ämnet någon mer gång, det vet man aldrig!

Ja, idag då, då har jag bara jobbat i stort sett. Jag var så trött imorse så jag höll knappt på att inte ta mig upp ur sängen! Vi satt nämligen hemma hos mamma och pappa igår och pratade och hade det allmänt trevligt och märkte inte att klockan hade sprungit iväg och var 00.40 :o då tyckte jag och Tobbe att det var dags och åka hem och sova, eftersom jag skulle jobba idag! Vi somnade väl runt 01.45 och sen hade jag ställt klockan på 07.59 för jag skulle upp och duscha innan jobbet! Jo tjena, jag låg och snooza tills klockan blev 9 tror jag, då tvingade jag mig upp! Då trodde jag i mitt stilla sinne att Tobbe kanske hade gått upp och gjort ordning frukost och så där, men inte då. Han låg och sov så sött i sängen :p Jag väckte honom genom och tända lampan i taket, det var nog inte så där jättepopulärt men då blev det fart på honom iallafall! Då gjorde han frukost och jag gjorde mig ordning för och sen gå och lägga mig en sväng igen, innan avfärd till jobbet ;)

Ja just det, mitt "nya" liv har börjat nu! Jag har börjat och byta ut ett mål om dagen mot naturdiet! Än så länge funkar det, (började med det igår) och tänkte jag skulle väga mig innan jag började med det, men då har vågfan gått sönder, eller ja, inget batteri så måste fixa det också! Då kan min våg säga; "Stig av vågen. Du väger...." igen :) Jag fick nämligen mammas farbrors talande våg när han fick flytta till kullängen och jag tycker den är helfrän men nu måste jag ju som sagt byta batterier innan jag kan få höra dess underbara stämma igen ;D Nu väntar jag bara på att snön ska försvinna också så jag kan börja gå ut och gå på ett annat sätt också, gå till jobbet/mamma och pappa, cykla m.m. gå spåret med älskling kanske eller vänner och ja, börja motionera helt enkelt. Då kommer nog mina 10 kilo försvinna rätt snabbt och jag kanske trivs lite mer med mig själv :) Jag ska självklart börja äta bättre och nyttigare också och på regelbundna tider annars är det lika med "hej migrän" och det blir inte något med något! Men så länge jag sköter och äta "riktig mat" på kvällen så ska jag klara av detta med naturdieten också :)

Nu ska jag nog ta och avrunda detta, det blev ett väldigt långt inlägg märker jag :/ :p
Imorgon ska jag iallafall träffa Anneli igen, som jag inte har gjort sen uppesittarkvällen :o Det går föör långt mellan våra träffar men förhoppningsvis har vi massor att prata om då :)Och jag hoppas att hon kan komma så hon inte blir insnöad eller något och inte kommer fram med bilen eller något :o men det återstår och se imorgon det :)

godnatt!

2 kommentarer:

  1. Jag säger då det: ditt hem! Helknepigt.. Det har ju varit lugnt ett tag iaf.
    Men, vad ska vi ha till efterrätt nu då?!!:O En bar? hehe.. hmm.

    SvaraRadera
  2. Ja men eller hur. Menmen. Det är väl någon som vill visa att de finns kvar iallafall..
    haha, jaa en bar får det nog bli ;) eller viktväktarefterrätter ;)

    SvaraRadera