måndag 3 januari 2011

Nytt år, akuten och Ice Age 3

Jaa nu har det gått ett tag igen med mitt bloggande MEEEEEEEEEEEEEEEEEEN det kommer inlägg ibland iallafall, och kanske lite oftare än förra gången :)

Det har ju hunnit bli nytt år också, redan 2011. Mycket som händer i början av året. Min bror Jimmy fyller den 9e januari, jag fyller i februari, Jag och Tobbe firar ett år i april, han och mamma fyller även år samma månad! Fullt upp kan man säga att det är.

Ja nyår ja. Nyårsafton spenderades hos min bror med Tobbe, Frippe, Karro och Ralf (F och K:s son). det var fullt upp på den lille, sprang runt och runt för och sedan somna klockan 22 ungefär! Vi satt och drack lite alkoholhaltiga drycker och hade det allmänt trevligt! 00slaget gick vi ut på Jimmys balkong och kollade fyrverkerier och skålade med mousserande vin! Vi kollade även på några invandrare som hade krig med svenskarna! De sköt raketerna mot varandra och barn som sprang runt överallt och var nära på och få raketer/smällare på sig. Lite otäckt var det allt men vi började frysa så vi gick in, så jag vet inte hur det gick för de, vilka som vann ;)
Sen halvsov jag, Tobbe, Frippe och Karro i soffan och Jimmy var pigg! Det blev lite tråkigt kanske att vi fyra i stort sett sov. Jaja, jag och Tobbe bestämde oss iallafall för och gå hem vid 1snåret och sagt och gjort! När vi kom hem gick vi och la oss och var helsega dagen efter!

Vi åkte tillbaka till min bror nyårsdagen och åt det sista av smörgåstårtan som blev kvar. Mamma och pappa var också ditbjudna! Jag spelade lite kincect till xbox och sedan åkte vi hem!
Senare på kvällen började Tobbe klaga på bröstsmärtor som kom och gick hela tiden och det högg till vid hjärtat så det slutade med att vi åkte in till akuten vid 23tiden. Han kom in efter en kvart ungefär och fick ta blodprov och EKG och sen började den långa väntan! :/ De skulle komma ut efter en timme ungefär hade de sagt till Tobbe men timmarna gick och klockan blev halv tre, DÅ fick han komma in.. Till ett annat väntrum och sitta där. 05,00 var vi hemma i Kumla och jag tror vi somnade direkt och sov till 12,20 ungefär! Det visade sig att det "bara" var träningsvärk i muskeln vid hjärtat, men ändå! Vi åkte in för och vara på den säkra sidan. Hjärtat är ju inte och leka med direkt, det hade ju kunnat vara allvarligt! Han blev beordrad till och ta det lugnt i ett par dagar iallafall. Men så rädd som både han och jag var då, så rädd har jag nog aldrig varit i hela mitt liv! Jag trodde jag skulle förlora honom! :(

Idag då, vi har bara suttit och spelat xbox 360. Tobbe spelade lite bilspel förut och jag har mestadels spelat Ice Age 3 :) Gud i himlen vad kul det är alltså! :D Förutom de där jäkla dinosaurierna som kommer och vill äta upp en! Haha! Nu ska jag iväg igen och spela lite och sen senare ska vi iväg till mor och far och hälsa på!

God fortsättning på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar