fredag 25 februari 2011

Räkningar, magont och mamma

Jaa, nu sitter jag i Kumla, helt själv. Älskling jobbar och kommer inte hem förrän efter 16 någon gång och jag satte nyss igång en tvättmaskin. Snart ska jag ta mig ork till att bädda sängen och vika andra tvätten som är torr och lägga ner i min tvättkorg. Men det är som så att så fort jag rör på mig så får jag ont i magen och ryggen. På grund av den där roliga tiden i månaden och jag försöker klara mig utan tabletter men måste nog ta en sen iallafall :( Älskling frågade om jag ville dammsuga hans lägenhet nu medans han är iväg och jobbar men jag vet inte om jag klarar av det ens en gång, och böja mig och grejer. Det räcker med att vi ska gå runt vid Marieberg en sväng sen, Rusta, Ikea och Ginatricot står på schemat just nu iallafall! :) Senare blir det hemåt till Hallsberg en snabbis för att hämta min andra telefon och sen en snabbvisit hos mor och far :) Min vivaz har ju fått för sig och dö, får inte igång den. När jag ska skriva in pinkoden så slår den massa 9or av sig själv och grejer, så pappa ska testa och göra en systemåterställning på den och funkar inte det så får jag väl lämna in den. Jäkla skitgrejer!

Räkningarna är betalda och trots att jag hade räkningar på nästan 4000 så fick jag ändå över en hel del, på vanliga kontot :) Så nu har jag betalat av datorn en gång till, till pappa så nu är det ett steg närmare till att det blir min dator :) och lite pengar överfört till E-kontona, det är viktiga saker.

Ja just ja, mamma ringde och väckte mig förut, vid 10,30 tiden någonstans där och var helt överlycklig! Hon ville bara tala om att det har löst sig med pengar och allt för henne, så nu kan hon och pappa börja leva igen! Det har varit massa strul med försäkringskassan och så där men nu har det ordnat sig och jag är så glad för deras skull! Det hördes verkligen på mamma att det var som en sten hade släppt och det var så skönt och höra! Mami är glad igen och Papi med och det resulterar i att jag också är glad, för deras skull. Jag visste att det skulle ordna sig, innerst inne men när man väl sitter där så känns det bara för jäkligt, men nu har det ordnat sig och det är så grymt skönt! Älskar er så mycket! <3

Nu ska jag nog ta och borsta tänderna och fixa ordning lite. Dammsugningen får nog faktiskt vänta! Det är inte i så stort behov av städning :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar